وردپرس

آموزش نصب افزونه وردپرس

  • 4178 بازدید
  • 0 نظر
  • 1400-04-25
  • 12 دقیقه

در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس می توان با اضافه کردن پلاگین و افزونه کارایی سیستم سایت خود را ارتقادهید. وردپرس به عنوان معروف ترین سیستم مدیریت محتوا، به شما کمک م یکند تا با نصب افزونه وردپرس یا نصب پلاگین وردپرس امکانات بسیار بیشتری را به وبسایت خود اضافه کنید. اگر در حال مطالعه این نوشته هستید، قطعا ودرپرس را نصب کرده‌اید، اما اگر هنوز وردپرس را نصب نکرده‌اید آموزش نصب وردپرس را مطالعه کنید. در این نوشته از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ کوچ لب به شما یاد می‌دهیم چگونه نصب افزونه وردپرس را با موفقیت پشت سر بگذارید: آموزش 2 روش نصب افزونه وردپرس (الف) از طریق سی پنل و (ب) از طریق پیشخوان وردپرس.

افزونه یا پلاگین وردپرس مناسب را از مخزن وردپرس پیدا کنید یا از فروشگاه‌های افزونه و پوسته وردپرس خریداری کنید. مهم نیست از چه طریق افزونه مورد نظر خود را پیدا کرده باشید،‌ در هر صورت فرآیند نصب افزونه وردپرس مشابه است.

به صورت کلی دو روش کلی برای نصب پلاگین وردپرس وجود دارد. که در این نوشته به آموزش نصب از طریق ویشخوان وردپرس خواهیم پرداخت.  اما توجه داشته باشید که به صورت کلی دو روش برای این موضوع وجود دارد که: روش اول نصب از طریق پیشخوان وردپرس و روش دوم نصب از طریق هاست و سرور شما می باشد.

اگر نیاز به طراحی سایت وردپرسی دارید می توانید با کوچ لب در تماس باشید.

نصب افزونه وردپرس از طریق پیشخوان وردپرس:

در فرآیند نصب افزونه و پلاگین وردپرس از طریق پیشخوان دو روش کلی وجود دارد. یا افزونه مورد نظر شما در مخزن وردپرس موجود است، یا فایل افزونه را از طریق فروشگاه‌های خرید پلاگین وردپرس خریداری کرده‌اید. در ادامه به هر دو صورت موجود به صورت جداگانه می‌پردازیم.

این مطلب را از دست ندهید!
آموزش انتقال فرم کد تخفیف

الف) فایل پوسته شما در مخزن وردپرس وجود دارد:

اگر فایل نصبی شما در مخزن وردپرس وجود دارد. ابتدا به بخش افزونه‌ها -> افزودن مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://domain.com/wp-admin/plugin-install.php

در لینک بالا به جای domain.com آدرس وبسایت خود را وارد کنید.

 

آموزش نصب افزونه وردپرس - اول

 

بعد از باز کردن برگه نصب افزونه شما افزونه‌های ویژه، محبوب ترین افزونه‌های وردپرس و توصیه شده را مشاهده خواهید کرد. در بخش جستجوی افزونه‌ها عنوان افوزنه مورد نظر که در مخزن وردپرس انتخاب کرده‌اید را وارد کنید و در ادامه روی گزینه نصب کلیک کنید. در این نوشته ما افزونه گوتنبرگ را نصب خواهیم کرد.

نصب افزونه وردپرس

 

ب) فایل افزونه را از فروشگاه‌های فروشنده پلاگین وردپرس خریداری کرده‌اید:

در این روش ابتدا فایل را از مارکت‌های وردپرس معتبر خریداری کنید. سپس پوشه‌ای که توسط توسعه‌دهنده پلاگین برای آپلود معرفی شده است را انتخاب کنید. در مرحله بعد شما می‌بایست فایل را آپلود کنید. جهت آپلود مجددا به مسیر افزونه‌ها -> افزودن بروید. شما برای اینکه به این مسیر بروید می‌توانید از URL زیر استفاده کنید:

https://domain.com/wp-admin/plugin-install.php

بدیهی است که در لینک فوق domain.com را با آدرس دامنه خود جایگزین کنید.

سپس مطابق تصویر زیر روی گزینه «بارگذاری افزونه» کلیک کنید و فایل افزونه را انتخاب کنید. در گام بعدی روی روی نصب و سپس فعال کردن افزونه کلیک کنید

همان طور که پیش تر گفته شد این تنها روش نصب پلاگین وردپرس نیست،  در روش دیگر شما می‌توانید در هاست خود به مسیر wp-content/plugins رفته و در آنجا نسبت به آپلود پلاگین خود اقدام کنید و سپس با مراجعه به پیشخوان وردپرس و سپس افزونه‌ها نسبت به فعالسازی پلاگین اقدام کنید.

این مطلب را از دست ندهید!
آموزش 2 روش نصب پوسته وردپرس

در خصوص نصب افزونه سوالی دارید؟ در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

برچسب‌های مرتبط

شبکه‌های اجتماعی

نوشته‌های مرتبط در این دسته‌بندی:

آموزش انتقال فرم کد تخفیف

به صورت پیش فرض فرم کد تخفیف و وارد کردن کوپن تخفیف در انتهای جدول لیست محصولات موجود در سبد خرید قرار دارد. در این مطلب میخواهیم به شما انتقال فرم کد تخفیف را آموزش بدهیم. چگونه می توان موقعیت آن را از زیر جدول محصولات به انتهای قیمت کل منتقل کرد.   به تصویر […]

آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته

آموزش سئو (SEO) مقدماتی تا پیشرفته را امروز در همین پست آغاز خواهیم کرد. این مژده را به تمام علاقه مندان به یادگیری سئو می دهم که جامع ترین آموزش SEO را در اختیار شما قرار خواهم داد. اگر در سایت های مختلف به دنبال آموزش حرفه ای سئو بوده اید و در تمام سایت […]

درباره نویسنده

سالار ربیعی

add