وردپرس

آموزش انتقال فرم کد تخفیف

  • 4015 بازدید
  • 0 نظر
  • 1400-04-17
  • 5 دقیقه

به صورت پیش فرض فرم کد تخفیف و وارد کردن کوپن تخفیف در انتهای جدول لیست محصولات موجود در سبد خرید قرار دارد. در این مطلب میخواهیم به شما انتقال فرم کد تخفیف را آموزش بدهیم. چگونه می توان موقعیت آن را از زیر جدول محصولات به انتهای قیمت کل منتقل کرد.

آموزش انتقال فرم کد تخفیف و تغییر موقعیت آن

 

به تصویر بابا دقت کنید، همان طور که در این نتصویر مشاهده می کنید کد تخفیف و گزینه اعمال کوپن در سطر آخر جدول قرار داد. حال می خواهیم آن را به موقعیت مشخص شده در تصویر منتقل کنیم.

برای این منظور نیاز به تغییر در دو بخش از پوسته داریم: functions.php و styles.css

کد زیر را در برگه functions.php اضافه می کنیم.

add_action( 'woocommerce_proceed_to_checkout', 'coachlab_coupon_form_below_proceed_checkout', 25 );
function coachlab_coupon_form_below_proceed_checkout() {
   ?>
      <form class="woocommerce-coupon-form" action="<?php echo esc_url( wc_get_cart_url() ); ?>" method="post">
         <?php if ( wc_coupons_enabled() ) { ?>
            <div class="coupon under-proceed">
               <input type="text" name="coupon_code" class="input-text" id="coupon_code" value="" placeholder="<?php esc_attr_e( 'کد تخفیف', 'woocommerce' ); ?>" style="width: 100%" />
               <button type="submit" class="button" name="apply_coupon" value="<?php esc_attr_e( 'Apply coupon', 'woocommerce' ); ?>" style="width: 100%"><?php esc_attr_e( 'اعمال کوپن', 'woocommerce' ); ?></button>
            </div>
         <?php } ?>
      </form>
   <?php
}
در واقع در این تابع ما در سطر اول تابع coachlab_coupon_form_below_proceed_checkout را به انتهای اقدام به تسویه حساب اضافه می کنیم. و در سطر دوم تابع را تعریف می کنیم که شامل چه اطلاعاتی است. (توجه داشته باشید که شما می توانید به جای کد تخفیف و اعمال کوپن هر عبارتی که ترجیح می دهید را جایگزین کنید.)
در مرحله دوم ما باید کد تخفیف قبلی را پاک کنیم. برای این منظور به پوسته styles.css یا هر فایل دیگری که استایل اصلی از آن جا لود می شود میرویم. در آنجا حالت نمایش آن را مخفی می کنیم.
div.coupon:not(.under-proceed) {
display: none !important;
}
البته روش دیگری هم که می توان از طریق آن کد تخفیف را از حالت نمایش حذف کرد استفاده از remove_action می باشد. با استفاده از آن می توان بخش کد تخفیف را حذف کرد.
در واقع می توان به جای مخفی کردن کد تخفیف در استایل نسبت به حذف آن از طریق فایل functions.php اقدام کرد. برای این منظور کافی است که کد زیر را به فایل functions.php اضافه کنید:
remove_action( 'woocommerce_before_checkout_form', 'woocommerce_checkout_coupon_form', 10 );
در خط بالا در واقع ما به وردپرس می گوییم که بخش کد تخفیف را که قبل از فرم تسویه حساب قرار دارد را حذف کن.

نتیجه گیری:

در واقع برای انتقال فرم کد تخفیف یا تغییر موقعیت آن در صفحه می توان از دو روش زیر استفاده کرد:
  • روش اول: استفاده از کد اول و اضافه کردن آن به فایل functions.php داخل پوسته خود و اضافه کردن کد دوم و اضافه کردن آن به فایل استایل.
  • روش دوم: اضافه کردن کد اول و سوم به functions.php
در انتها پس از وارد کردن کد های ذکر شده،‌ نتیجه کار مشابه تصویر زیر خواهد بود.
تغییر مکان کد تخفیف
این مطلب را از دست ندهید!
آموزش نصب افزونه وردپرس

برچسب‌های مرتبط

شبکه‌های اجتماعی

نوشته‌های مرتبط در این دسته‌بندی:

آموزش نصب افزونه وردپرس

در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس می توان با اضافه کردن پلاگین و افزونه کارایی سیستم سایت خود را ارتقادهید. وردپرس به عنوان معروف ترین سیستم مدیریت محتوا، به شما کمک م یکند تا با نصب افزونه وردپرس یا نصب پلاگین وردپرس امکانات بسیار بیشتری را به وبسایت خود اضافه کنید. اگر در حال […]

آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته

آموزش سئو (SEO) مقدماتی تا پیشرفته را امروز در همین پست آغاز خواهیم کرد. این مژده را به تمام علاقه مندان به یادگیری سئو می دهم که جامع ترین آموزش SEO را در اختیار شما قرار خواهم داد. اگر در سایت های مختلف به دنبال آموزش حرفه ای سئو بوده اید و در تمام سایت […]

درباره نویسنده

سالار ربیعی

add