طراحی قالب وردپرس

یک راهکار توسعه سریع کسب و کار

سئو سایت
seo
آشنایی با وردپرس و قالب وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیرت محتوا مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP می باشد که به شما در مدیریت و توسعه وبسایت کمک چشمگیری می کند. وبسایت kinsta  مدعی شده است که حدود ۴۰ درصد از کل وبسایت های جهان مبتنی بر وردپرس است، از سوی دیگر وبسایت w3techs ادعا می کند که ۶۴ درصد کل وبسایت های جهان بر پایه وردپرس هستند.

طراحی پوسته وردپس یا قالب وردپرس دارای استانداردهایی می باشد که پیش تر توسط وردپرس معرفی می شود. وردپرس توسط شرکت هایی همچون مایکروسافت، زوم و تریدینگ ویو  مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم مدیریت محتوا که بیشتر به خاطر وبلاگ دهی و خدمات مربوط به آن شناخته می شود، امروزه با توسعه ابزارهای بسیار مفید توانسته است برای اهداف دیگری و وبسایت های پزشکی، وبسایت های گردشگری و وبسایت های فروشگاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های

قالب وردپرس

قالب وردپرس می تواند با توجه به امکانات وردپرس، ابزارهای مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با قالب های وردپرس شما می توانید به مخزن وردپرس رفته و در آنجا طیف وسیعی از طراحی های پوسته وردپرس را مشاهده کنید. اما طراحی قالب وردپرس اختصاصی به شما کمک می کند تا سایت شما با ظاهری جدید به کاربران ارائه شود.

icon

پوسته وردپرس فروشگاهی

قالب وردپرس فروشگاهی علاوه بر ابزارهای وبلاگ دهی که پیشتر معرفی شد و توسط شرکت هایی ازجمله microsoft، zoom و tradingview مورد استفاده قرار گرفته است، می تواند ابزارهایی جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما ارائه کند. از مهم ترین بخش ها در طراحی پوسته فروشگاهی وردپرس می توان به برگه نخست، صفحه فروشگاه، صفحه محصولات، صفحه وبلاگ، صفحه سبد خرید و تسویه حساب اشاره کرد.

نوع طراحی و ظاهر آن به همراه طراحی واکنشگرا از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دپارتمان توسعه وب در آژانس دیجیتال مارکتینگ کوچ لب به شما کمک می کنند تا بهترین تصمیم را در زمنیه طراحی قالب وبسایت وردپرسی خود اتخاذ کنید. پارامترهای موثر در طراحی شامل ترکیب رنگ، استایل صفحات و چیدمان عناصر در برگه ها باید مورد توجه قرار گیرد. انتخاب تصمیم مناسب در هر کدام از این موارد بسته به نوع کسب و کار و محصولاتی که عرضه می شود متفاوت است. در این مورد شما می توانید از طریق تماس تلفنی با همکاران ما از خدمات مشاوره کوچ لب استفاده کنید. ما بر اساس تجربه خود، ببهترین راه‌حل برای شکل گیری و توسعه کسب و کارتان ارائه خواهیم داد.

icon

پوسته وردپرس خبری

بسته به حوزه فعالیت وبسایت، می بایست بازدید کننده با نگاه اول درک کند که وبسایتی که در حال مشاهده آن است با محتوایی که در حال مطالعه آن است، همخوانی دارد. پس شخصیت وبسایت خبری و طراحی قالب وردپرس خبری باید متاثر از عنوان وبسایت و حوزه پوشش خبری باشد. با توجه به این موضوع، در انتخاب قالب وردپرس مناسب این حوزه و خواسته های کارفرما و توجه به تصویر ذهنی بازدید کننده از وبسایت، می توان از هر دو نوع طراحی اختصاصی و طراحی عمومی استفاده کرد، استفاده از پوسته وردپرس اختصاصی و پوسته وردپرس عمومی از مواردی است که پس از بررسی نیاز کارفرما می توان تصمیم مناسبی در زمینه آن اتخاذ شود. 

نوع دیگری از وبسایت خبری که پتانسیل جذب مخاطبان زیادی دارد:‌ مجله خبری می‌باشد. محتوای این نوع وبسایت ها خارج از چارچوب نگارش رسمی بوده و عموما در حوزه هایی که توسط برای اکثر جامعه مخاطب داشته و یا در جهت رفع پرسش بازدیدکنندگان می باشد. این وبسایت ها به واسطه اینکه نیاز به کسب مجوز خاصی ندارند و میتوانند به عنوان منبعی برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات قلمداد شوند مورد استقبال قرار گرفته اند.

Responsive web design

اهمیت طراحی واکنش گرا در طراح اختصاصی

طراحی واکنش گرا (Responsive web design)، در واقع طراحی وبسایت به نحوی است که برای دستگاه های مختلف از جمله دسکتاپ، تبلت و موبایل بهینه باشد. با توجه به اینکه بیش از نیمی از بازدیدکنندگان به صورت عمومی از تلفن همراه خود برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، پس می توان به اهمیت طراحی واکنش گرا در طراحی وبسایت پی برد.

از نکات مهمی که در طراحی رسپانسیو یا واکنشگرا می بایست مورد توجه قرار گیرد، چیدمان عناصر در صفحه بر اساس اندازه دستگاه و همچنین استفاده بهینه از فضای صفحه می باشد، این موضوع شامل منو یا فهرست سایت و نمایش اطلاعات بر اساس اهمیت آن ها می باشد. در صفحات موبایل با توجه به محدودیت اندازه صفحه میتوان از نمایش برخی اطلاعات اجتناب کرد اما در صفحات دستکتاپ با توجه به فضایی که در اختیار داریم به ارائه اطلاعات با جزئیات بیشتر بپردازیم. در انتخاب این موضوع می بایست به انتقال اطلاعات و سئو سایت توجه کرد، به نحوی که به انتقال اطلاعات به بازدیدکننده خدشه ای وارد نشود، همچنین بهتر است نظر کارشناسان سئو را مورد توجه قرار دهید. در تیم طراحی آژانس دیجیتال مارکتینگ کوچ لب با همکاری توسعه دهندگان وب و همچنین سئو مستر ها و بررسی نیاز کارفرما بهترین تصمیم برای دریافت بیشترین بازخورد اتخاذ خواهد شد.

داده ها نشان می دهد که ۵۳.۳٪ از موبایل، ۴۴٪ از دسکتاپ، ۲.۷٪‌ از تبلت و ۰.۰۷٪ از سایر دستگاه ها برای بازدید استفاده می کنند. در زیر می توانید نسبت هر کدام از دستگاه (Device) ها را در بازدید وبسایت نمایش کنید. توجه داشته باشید بر اساس نوع وبسایت و مخاطبین این آمار ممکن است متفاوت باشد و این اطلاعات به صورت کلی و بر اساس میانگین موجود درج شده است.

هزینه طراحی

قالب وردپرس

بر اساس جزئیات وبسایت و زمان مورد نظر در طراحی وبسایت که پیش تر به آن اشاره شد، هزینه طراحی متغیر می باشد. از موارد دیگر که می تواند در طراحی پوسته موثر باشد، دوره پشتیبانی و ارائه خدمات زیر ساخت شامل هاست، سرور و دامنه می باشد.

تماس با کوچ لب